Festival de artes - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Ralph Aarts - WaarBenJij.nu Festival de artes - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Ralph Aarts - WaarBenJij.nu

Festival de artes

Door: Ralph

Blijf op de hoogte en volg Ralph

24 November 2012 | Guatemala, Antigua

Na een lange voorbereiding door Casa Sito en alle projecten die mee deden. Was het 24 november tijd voor het festival de Artes.
Het werd gehouden op een prachtige locatie in Antigua: la Cooperación Española.

Sochtends werden de kinderen door vrijwilligers opgehaald met bussen en ondertussen werden de laatste voorbereidingen getroffen. Alle kunststukken zagen er prachtig uit, maar toch was de 24-0 klok het mooiste (al ben ik natuurlijk niet helemaal objectief).
De ene kant was donker gemaakt met wapens als wijzers (violencia) en de andere kant was een vredig beeld met liefdevolle dingen (pace). Verder waren overal de 24-0 foto's verspreid opgeplakt.

Gedurende de rest van de ochtend waren er 4 verschillende workshops voor de kinderen, waarbij de vrijwilligers het in goede banen hielpen leiden.
Zelf stond ik bij de "mime" workshop om op tijd door te geven hoe veel tijd er nog was en de kinderen naar de volgende workshop te leiden.
Roos had de zelfde taak, maar dan bij de dans workshop.
Het wad leuk de kinderen actief mee te zien doen en er van te zien genieten.

In de middag kregen de kinderen lunch en was het tijd voor optredens en interactieve spellen. Er was ook een goede opkomst van mensen die benieuwd waren en gewoon even kwamen kijken.

Het was een lange maar vooral heerlijke dag.

• 09 December 2012 - 13:09

Kim:

BROERTJE!
    Super leuke foto's en verhalen....
    We zitten hier jaloers thuis in ons koude kikkerlandje.
    Kan niet wachten tot jullie weer terug zijn!
    LIEFS